Mauro Colopi

di |

Bain & Company Italy

WHO IS WHO

Principal

Bain & Company Italy

 

Attualmente ricopre la posizione di Principal ed è membro della Practice Technology, Media & Telecommunication EMEA di Bain & Company Italy.

 

In precedenza ha fatto parte di Credit Suisse First Boston, A.T. Kearney e Italian American Chamber of Commerce Midwest (Chicago).

 

Nel corso degli anni ha supportato primari attori del mercato delle telecomunicazioni, dei media e dell’IT sia in Italia che in ambito internazionale, supportandone i piani strategici di crescita.

 

Ha sviluppato un progressivo interesse sui temi dell’innovazione digitale, focalizzato in particolare sull’identificazione dei nuovi trend emergenti sia dal punto di vista tecnologico che di mutamento dei comportamenti di acquisto e bisogni digitali dei clienti in ambito consumer e business.

 

Laureato in Economia Aziendale presso l’Università Bocconi di Milano, ha conseguito una specializzazione in finanza aziendale.

 

È autore di diversi articoli sui trend emergenti in ambito di innovazione e trend digitali.

 

 

Mauro Colopi is a Principal at di Bain & Company Italy and he is member of Bain’s Technology, Media & Telecommunication EMEA Practice.

 

Prior to joining Bain, he worked for Credit Suisse First Boston, A.T. Kearney and Italian American Chamber of Commerce Midwest (Chicago).

 

Over the last years he has supported primary players in the Telecommunications, Media and IT sectors, both in Italy and in the international market, supporting the development of strategic growth plans.

 

He has developed a growing interest on digital innovation topics, focusing in particular on the identification of new emerging market trends both from the point of view of technological transformations and from the point of view of the evolution of purchasing behavior and digital needs of consumer and enterprise customers.

 

He graduated from “Università Bocconi di Milano” with a master’s degree in Business Adminstration and earned a major in Finance.

 

He is author of several articles on emerging ICT market trends, innovation and digital ecosystem evolution.